Οδηγίες προς τους
Δήμους και τα νομικά πρόσωπα τούτων
Σχετικά με την εφαρμογή της
τροπολογίας που ψηφίσθηκε στην Βουλή
«τροποποιήσεις του ν.2725/1999 και άλλες
διατάξεις»
Α. Σύμφωνα
με τη διάταξη του άρθρ 24 (τροπολογία 1085/23) του Νόμου «Τροποποιήσεις του ν. 2725/1999 και άλλες διατάξεις» και την συνημμένη
αιτιολογική έκθεση έχουμε να εισφέρουμε προς υποβοήθηση του έργου των Δήμων και
των νομικών προσώπων αυτών τα κάτωθι:
Από της δημοσιεύσεως
της διατάξεως του άρθρ. 24 (τροπολογία 1085/23) οι Δήμοι και τα νομικά πρόσωπα
αυτών, δύνανται άμεσα να προχωρήσουν στην τροποποίηση των οργανισμών τους και
να συστήσουν θέσεις τακτικού προσωπικού ΥΕ και ΔΕ δηλαδή εργατών καθαριότητας
(ΥΕ) και οδηγών απορριματοφόρων (ΔΕ) και ενδεχομένως άλλου προσωπικού που πρέπει
να καλύπτει τις ανάγκες των Υπηρεσιών Καθαριότητας των Δήμων και των νομικών
τους προσώπων.
Η σύσταση των θέσεων αυτών θα αφορά την κάλυψη των
υφισταμένων οργανικών κενών θέσεων καθώς και τη σύσταση νέων θέσεων που
κρίνονται αναγκαίες για την κάλυψη των παγίων και διαρκών αναγκών των
ανταποδοτικών υπηρεσιών της καθαριότητας.
Η σύσταση επομένως
των ανωτέρω θέσεων γίνεται σύμφωνα με την διάταξη του άρθρ. 10 του ν. 3584/2007
και ύστερα από εκτίμηση από τα αρμόδια όργανα του Δήμου ή του νομικού προσώπου
του δήμου περί του ποιες είναι οι κενές οργανικές θέσεις στον οργανισμό τους
που δεν έχουν καλυφθεί και περί του ποιες είναι οι οργανικές τους ανάγκες στις
ανταποδοτικές υπηρεσίες της καθαριότητας.
Η ανωτέρω απόφαση
λαμβάνεται ύστερα από βεβαίωση της οικονομικής επιτροπής η οποία θα βεβαιώνει
ότι η ετήσια δαπάνη του βασικού μισθού του καταληκτικού κλιμακίου των θέσεων
που προτείνονται καλύπτεται από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις στον προϋπολογισμό
που αφορούν ανταποδοτικές υπηρεσίες και τούτο γίνεται κατά παρέκκλιση της
παρ.3 του άρθρ. 10 του Ν.3584/2007
(δηλαδή δεν θα λαμβάνεται υπ’όψιν ο μέσος όρος των τακτικών εσόδων των δύο
τελευταίων ετών), θα αρκεί μόνο η
βεβαίωση της οικονομικής επιτροπής ότι η ετήσια δαπάνη του βασικού μισθού του
καταληκτικού κλιμακίου των θέσεων που προτείνονται καλύπτεται από τις
εγγεγραμμένες πιστώσεις στον προϋπολογισμό που αφορούν τις ανταποδοτικές
υπηρεσίες.
Επομένως, μετά ταύτα
το Δημοτικό Συμβούλιο ή το Διοικητικό Συμβούλιο αν πρόκειται για νομικό πρόσωπο
του δήμου θα εγκρίνει την τροποποίηση του οργανισμού και τη σύσταση των νέων
οργανικών θέσεων και θα διαβιβάσει άμεσα την απόφαση στον Συντονιστή της
οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ο οποίος οφείλει μέσα σε προθεσμία ενός μηνός
να προβεί στην έγκριση των τροποποιητικών οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας όπως
προβλέπει το ά. 10 του Ν.3584/2007[1].
Στη συνέχεια οι ΟΤΑ ή
τα νομικά πρόσωπα αυτών υποβάλλουν από της δημοσιεύσεως των οργανισμών και μέσα
σε 10 ημέρες αίτημα για την πρόσληψη του προσωπικού προκειμένου να καλυφθούν οι
θέσεις που προβλέφθηκαν στον οργανισμό.
Για το προσωπικό
αυτό που θα αιτηθούν οι ΟΤΑ ή τα νομικά πρόσωπα τούτων και που θα ακολουθηθεί η
διαδικασία που προβλέπει η διάταξη του άρθρ. 18 του Ν.2190/1994 με την
ιδιαιτερότητα εδώ ότι προβλέπεται ειδική μοριοδότηση της εμπειρίας που είναι 17
μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι 24 μήνες (δηλαδή εδώ
τροποποιήθηκε η περίπτωση Β της παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν.2190/1994).
Όπως
προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης θα
πρέπει να έχει διανυθεί σε αντίστοιχες θέσεις σε ανταποδοτικές υπηρεσίες
καθαριότητας ΟΤΑ ή νομικών τους προσώπων.
Περαιτέρω,
όπως διαλαμβάνεται στη διάταξη της παρ.1 για τις προσλήψεις που διενεργούνται
με την ανωτέρω διαδικασία δεν εφαρμόζονται τα ανώτατα ανά ειδικότητα όρια
ηλικίας διορισμού που προβλέπονται στην ΥΑ ΔΙΠΠ/Γ.ΗΛ/6170/3-5-2004 (ΦΕΚ Β’ 645)
όπως ισχύει.
Β. Σύμφωνα με την παρ. 2 προβλέπεται ότι οι ΟΤΑ ή τα
νομικά πρόσωπα τούτων μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων διοριστέων
είτε σε νέες οργανικές θέσεις που συνιστώνται σύμφωνα με την παρ. 1 είτε σε ήδη
υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας
κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ μπορούν να
απασχολούν το προσωπικό που παρείχε υπηρεσίες την 7-6-2017 (ημερομηνία
δημοσίευσης των πρακτικών της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου) υπό τις εξής
προϋποθέσεις :
α) ότι για την απασχόληση αυτή θα πρέπει να ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο η οποία πρέπει να έχει την εξής αιτιολογία:
α) ότι για την απασχόληση αυτή θα πρέπει να ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο η οποία πρέπει να έχει την εξής αιτιολογία:
1. Ότι
συντρέχει λόγος δημόσιας υγείας που επιβάλλει την κατεπείγουσα, αδήριτη και
αδιάλειπτη απασχόληση μέχρι την πλήρωση των οργανικών θέσεων του προσωπικού
προς κάλυψη αντίστοιχων οργανικών αναγκών, οι οποίες δεν είναι εποχικού ή
πρόσκαιρου χαρακτήρα.
Η εξαιρετικά
επείγουσα και επιτακτική για το κοινωνικό σύ6νολο ανάγκη που προκύπτει δεν
είναι αντικειμενικά δυνατόν να εξυπηρετηθεί με τις δυνατότητες που παρέχει το
υφιστάμενο νομοθετικό πλάισιο και με τις πρόνοιες που αυτό λαμβάνει για την
κάλυψη απρόβλεπτων και εξαιρετικά επειγουσών αναγκών. Τούτο δε ιδίως ενόψει του
ότι α) το άρθρο 20 του ν.2190/1994, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σύμφωνα με το
άρθρο 9 παρ. 9 του ν. 3812/2009 (Α’ 234), καλύπτει μόνο ανάγκες που προκύπτουν
από εκτεταμένες ζημιές από σεισμούς, πλημμύρες, παγετούς και πυρκαγιές, ειδικά
δε για τα ζητήματα δημόσιας υγείας αναφέρεται μόνο στην πρόσληψη έκτακτου
ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού ,β) το άρθρο 206 ΚΚΔΚΥ, το οποίο
αναφέρεται σε κατεπείγουσες ανάγκες, παρέχει τη δυνατότητα για σύναψη συμβάσεων
που δεν υπερβαίνουν τους δύο (2) μήνες, διάστημα το οποίο προφανώς δεν είναι
πρόσφορο για την αντιμετώπιση των σοβαρών ανωτέρω οργανικών υπηρεσιακών κενών
και γ) είναι αμφίβολο κατά πόσο το άρθρο 205 ΚΚΔΚΥ, το οποίο παραπέμπει στις
διατάξεις των παρ.2 έως 17 του άρθρου 21 του ν.2190/1994 ως προς τη δυνατότητα
σύναψης συμβάσεων έκτακτου χαρακτήρα μέχρι 8 μηνών και, αναφέρεται στην
αντιμετώπιση εποχικών ή παροδικών ή πρόσκαιρων αναγκών είναι πρόσφορο μέσο για
την άμεση αντιμετώπιση των συγκεκριμένων οργανικών υπηρεσιακών αναγκών.
Κατόπιν των ανωτέρω συντρέχουν λόγοι που άπτονται
άμεσα του δημοσίου συμφέροντος για την αποτροπή επικειμένων κινδύνων για τη
δημόσια υγεία.
Ο
καταληκτικός χρόνος πρόσληψης του προσωπικού αυτού είναι η 31-3-2018.
β) Ότι έχει
ληφθεί απόφαση από τα Δημοτικά Συμβούλια ή τα Διοικητικά Συμβούλια αν πρόκειται
για νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ για τη σύσταση των νέων οργανικών θέσεων ή έχει
υποβληθεί αίτημα κάλυψης των ήδη υφισταμένων οργανικών θέσεων στις Υπηρεσίες
αυτές.
Η παροχή των
υπηρεσιών αυτών μετά την 7/6/2017 σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2β δεν
εμπίπτει στους περιορισμούς του άρθρ. 5 και 6 του π.δ. 164/2004, δεν μεταβάλλει τον χαρακτήρα της σχέσης εργασίας βάσει
της οποίας προσλήφθηκαν οι απασχολούμενοι στις θέσεις αυτές.
Τέλος σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρ. 2 η απόφαση των
Δημοτικών Συμβουλίων ή των Δ.Σ. των νομικών προσώπων περί απασχόλησης του
προσωπικού που παρείχε τις υπηρεσίες την 7-6-2017 διαβιβάζεται στο ΑΣΕΠ το
οποίο ασκεί έλεγχο μόνο ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων που θέτει η παρ. 2α,
β.
Τέλος,
Να σημειωθεί
στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ή του Διοικητικού Συμβουλίου
του νομικού προσώπου που θα αποφασίζεται «ότι αποδέχεται προσωρινά τις
υπηρεσίες, του προσωπικού που παρείχε πραγματικά αυτές στις ανταποδοτικές
υπηρεσίες καθαριότητας την 7/6/2017 και μέχρι το αργότερο την 31/3/2018 δεν θα
αναφέρεται η λέξη παράταση των υφισταμένων συμβάσεων διότι ο όρος αυτός είναι
αντίθετος με τα πρακτικά της Ολομ. του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Εν Αθήναις την 28/06/2017
ΠΑΝΟΣ
ΖΥΓΟΥΡΗΣ - ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΝΟΜΙΚΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ
9-11 (2ος όροφος) ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210-8259140-1-FAX:
210-8259235
[1]
Εάν πρόκειται για νομικό πρόσωπο του
Δήμου τότε η απόφαση του νομικού προσώπου εγκρίνεται και από το Δημοτικό
Συμβούλιο και μετά αποστέλλεται στον ΓΓ Αποκεντρωμένης Διοίκησης (άρθρ. 10 παρ. 2 Ν.3584/2007)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου